Az elismerő kritikák, a közönség visszajelzése és a Kodály Központ tökéletes akusztikája eredményeképp a Pécsi Nemzeti Színház és a Pannon Filharmonikusok úgy döntött, hogy a februári opera ízelítő után az április 5-i premiert és a további Rómeó és Júlia előadásokat nem a színházban, hanem a koncertteremben rendezik. Jegyek kaphatók mind az öt előadásra.
A Rómeó és Júlia színmű számtalan adaptációja közül ez az opera követi legsimulékonyabban Shakespeare drámáját, s a Faust mellett ez Gounod egyetlen operája, amelyet a világ színpadai töretlenül repertoárjukra tűznek. „Olyan zene ez, mely könnyed francia szépségével, drámaiságának kifejező erejével, jellemeket, szituációt rajzoló ihletettségével, csodálatos szövegével lenyűgözött, már az első találkozásunk alkalmával” – mondta a darabról Gulyás Dénes a Pécsi Nemzeti Színház zeneigazgatója.
Nagy Viktor rendező alaposan kidolgozott előadást állított színpadra, ahol a mozgások és a főszereplők színészi eszközeinek köszönhetően a látvány túlmutat a hangversenytermi körülmények között megszokotton, miközben nem szorítja háttérbe az énekszólamokat és a zenekar játékát.
A Júliát alakító Kriszta Kinga először, míg a Rómeó szerepét megformáló Balczó Péter másodszor bújik a fiatal szerelmes bőrébe, s mindketten elismerően nyilatkoznak a februári bemutatón tapasztaltakról. „A Kodály Központ szépsége, a Pannon Filharmonikusok és Kovács János karmester személye önmagában garancia a minőségre. Kentaur jelmezei és a világítás élővé teszi a produkciót, a szereplő gárda pedig nagy lelkesedéssel valósította meg Nagy Viktor rendező zenét, és a karaktereket tiszteletben tartó instrukcióit” – összegezte tapasztalatait Balczó Péter.
Az áprilisi öt előadás karmestere Vass András, a Pannon Filharmonikusok állandó karmestere, aki a tavalyi Falstaff operaprodukciókban mutatkozott be nagy sikerű operakarmesterként a pécsi közönségnek.
Nincs találat!