Reiso Pécs
Hotel Lycium****
Pécsi Állatkert
Mecsek Egyesület
Hetényi Pincészet
Zsályaliget Élménypark
Fabrik Barkács Szaküzlet
Katica tanya
E.ON Hungária Zrt.
Ipark Pécs
OTP Klub
Pécsi Balett
Lakics Gépgyártó Kft.
Gépszer
Emberi Erőforrások Minisztériuma
http://www.pnsz.hu/
Pécs, a kultúra városa
Mischl Autóház
Öko-Trade Kft
Bóly és Vidéke Takarékszövetkezet
Mecsekerdő Zrt
Dél TAKARÉK
Pécsi Tudományegyetem
Kloé Exlusive Fashion
LAFARGE Cement Magyarország Kft.
Gondoldó Kft. 

Baráti Kristóf hegedűművész varázsa abban rejlik, hogy játék közben körülötte minden olyan magától értetődően természetes. Mosolyogva áll ki mintegy egymilliárd forintot érő Stradivarijával, és a lehető legtisztább, legőszintébb hullámokban áramlik ki a zene „Lady Harmsworth”-ból, mert egy ilyen legendás hangszernek arisztokratikus neve is van.
Budapesten született, Venezuelában nőtt fel, Pécsett tanul. Melyik az igazi?
Párizsban is éltem és tanultam, de a magyar fővárost sokkal élhetőbbnek érzem. Ugyanakkor sehol nincs időm heteket eltölteni, mindig úton vagyok. A pécsi mivoltomnak pedig külön története van. Összességében úgy gondolom, a művész élete olyan, hogy nem lehet azt egy városhoz kötni. A barátok, a kulturális élet dönti el, hol érzi igazán jól magát.
Pécsett tanul több éve, de meglehetősen sajátos formában: Olykor mesterkurzusokat tart az egyetemi hallgatóknak.
Elöljáróban hozzátenném, május végén lesz a mesterszakos diplomakoncertem a Kodály Központban. A műsorban Franz Schubert C-dúr Vonósötösében olyan művészekkel játszom együtt, mint Bánfalvi Zoltán hegedűművész, a PTE Zeneművészeti Intézetének tanára, Bársony Péter brácsaművész, akivel tavaly Tihanyban közös mesterkurzust szerveztünk, és a két csellista, a pécsi Várdai István, aki jó barátom, valamint Bogányi Tibor, a Pannon Filharmonikusok vezető karmestere. Brahms hegedűversenyében pedig a Győri Filharmonikus Zenekar működik közre Berkes Kálmán vezényletével. Ezt követően már „hivatalosan” is taníthatok. Kiemelném azt is, hogy egy művész egész életében tanul. Nekem lehetőségem volt Párizsban a hangszer kezeléséből nagyon alapos ismereteket szerezni, és ezt igyekszem továbbadni. A tanításhoz azonban Magyarországon diploma szükséges. Én a Zeneakadémián kezdtem egykor, de úgy éreztem, hogy ott nem kapom meg azt a hangszeres képzést, amire szükségem lenne, s így kerültem Párizsba. Ott viszont Edward Wilsonnál magántanulóként egy olyan technikai tudást sajátítottam el, amit egykor Yehudi Menuhintól, Nathan Milsteintől és Henryk Szeryngtől kapott. Ám oklevelet nem tudott mellékelni a tudásomhoz. Ezt igyekszem most ily módon Pécsett megszerezni.
Hegedűművészként járja a világot. Hol szerepel ebben a nagy „Földkalandban” a baranyai megyeszékhely?
Üdítőek ezek a pécsi időszakok, a nagy rohanásban jó egy kicsit lehiggadni. Egyébként itt is akadt kreatív teendőm, Würtz Klára zongoraművésszel a PTE Művészeti Kar Zeneművészeti Intézetének új, Liszt Ferenc Hangversenytermében most vettük fel CD-re Beethoven tíz szonátáját. Nyáron barátaimmal az egyetem támogatásával itt tartjuk mesterkurzusunkat, ősztől pedig visszajárok majd tanítani.
Milyen érzés volt először a csodahangszerével színpadra állni?
A Stradivarit 2004-ben kaptam a chicagói Stardivari Társaságtól, de előtte is játszhattam már hasonló színvonalú mesterhangszereken, Guarnerin, Amatin. Ezért nem volt nehéz a hegedűvel a közös nevezőt megtalálni. Szeretek rajta játszani, mert nem tűri a pontatlanságot, állandó magas színvonalat követel meg, és hihetetlenül kitágította a játékomat hangszínben és intenzitásban.
Kiáll a pódiumra, és bonyolult futamokat cifráz több mint félórán át. Mi okozza a legnagyobb feladatot a felkészülés során?
Ezen a szinten már nem a technikai megoldások elsajátítása jelenti a felkészülést, hanem hogy megértsem a szerző zenei nyelvezetét, és úgy lássam a művét, miként ő maga, amikor megalkotta. Egy concerto megértéséhez például meg szoktam hallgatni az alkotó összes szimfóniáját, zongoradarabjait, vagy vonósnégyeseit is.
Mindig a soros mű a kedvence?
Igen, hiszen az adott szerző munkásságába igyekszem minél mélyebbre leásni. S legközelebb, ha újra ugyanez a versenymű kerül sorra, akkor elölről kezdődik minden, csak egy kicsit magasabb szintről.
Egészen fiatalon nyert nemzetközi versenyeket, aztán hosszú szünet. Harminc évesen mégis belevágott a moszkvai Paganini versenybe, igaz, haza is hozta onnan a hegedűsök Oscar-díját.
Egy kicsit a szakmának bizonyítottam, mert úgy hagytam abba fiatalon, hogy Brüsszelben csak harmadik lettem. Megjegyezném azt is, hogy nincs ma már a versenyeknek akkora jelentősége, mint régen, de azért jó ha tudják a szervezők, hogy hol tartunk. A karrierépítésben ennél ma már sokkal fontosabb a marketing és a menedzselés. Nekem egyébként igazából a szakmai kapcsolatok a motiválók, hogy olyanokkal zenélhessek, akik elismerten tudnak valamit. Másrészt, hogy amit én zeneileg képviselek egyénileg, hasonló színvonalon tudjam partnerekkel is bemutatni. Mert rengeteg lépcsőfok vezet például egy Berlini Filharmonikusok-szintű zenekar irányába. Én úgy hiszem, jó úton járok, s haladok is előre.
Nincs találat!