Karmesteri tevékenysége mintegy négy évtizedet ölel át. A Ciprian Porumbescu Konzervatóriumban tanult, tanulmányait később Berlinben Herbert von Karajan, Münchenben pedig Sergiu Celibidache irányításával folytatta. A bukaresti Román Opera, a Marosvásárhelyi, a Kolozsvári és a Bukaresti Filharmonikusok karmestere, a George Enescu Filharmonikus Zenekar vezető karmestere és igazgatója volt. Emellett dolgozott… Bővebben
zongora
Napjaink egyik legragyogóbb zongoraművésze. Négyévesen kezdett zongorázni szülővárosában, Vácott. Tanulmányait Magyarországon, Finnországban és az Amerikai Egyesült Államokban végezte. Számos zenei verseny díjazottja, az 1996-os Nemzetközi Liszt Zongoraverseny győztese. Repertoárján több mint harminc zongoraverseny szerepel, beleértve Chopin összes szólózongorára írt kompozícióját… Bővebben
Jegyárak: 6500 » 5500 » 4500 » 1000 Ft
Bérletárak: Kiemelt: 19.900 Ft; I. kategória: 17.900 Ft; II. kategória: 13.900 Ft; III. kategória: 9.900 Ft
A táncot ma egyértelműen az életörömmel, az életigenléssel azonosítjuk, de ez nem volt mindig így: a haláltánc fogalma a középkori ember számára a felemelt mutatóujj volt, amely állandóan figyelmeztetett az elmúlás közelségére és elkerülhetetlenségére. A koncerten elhangzó négy zenemű stílusokon és korokon ível át a tánc négy arcaként a megszámlálhatatlanból – mert táncolhat az élet, a halál, a csábító, de a tenger is. Mert minden táncol, ami él – és az is, ami nem. Bogányi Gergelyt különleges kapcsolat fűzi mind Liszt művészetéhez, mind pedig a Haláltánc vallásos-misztikus üzenetéhez. A művet a pisai temető egyik freskója, a „A halál diadala” ihlette, vissza-visszatérő témája a gregorián Dies irae dallama. Maga a zene viszont sok tekintetben már a 20. század hangzását idézi: nem véletlen, hogy Bartók is rajongott Liszt Haláltáncáért. Debussy háromtételes műve, A tenger mindennek tökéletes kontrasztja – a végtelen víz áradása, a hullámok és a szél magával ragadó tánca.
Nincs találat!