A Pannon Filharmonikusok állandó karmestere, az egyesült államokbeli California Artists Management exkluzív művésze. A 2005/2006-os évadban Fischer Iván asszisztenseként dolgozott a Budapesti Fesztiválzenekarnál, 2006 őszétől felkérésre az együttes betanító karmestere. Dolgozott együtt a MÁV Szimfonikus Zenekarral, a Miskolci Szimfonikus Zenekarral, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Szimfonikus Zenekarával, a Szombathelyi… Bővebben
(karig.: Strausz Kálmán) Bővebben
Jegyárak: 3190, 2590, 2190, 1000
J. S. Bach 157. kantátája (Ich lasse dich nicht, du segnest mich denn – „Nem engedlek el, míg meg nem áldasz engem”) az életveszélytől fenyegetett, angyallal tusakodó Jákob szavaiból formálódik. A Biblia-verset, mint Jézushoz kiáltót állítja elénk egy tenor-basszus duettben a mester, hozzásimítva ehhez a hasonlóan ragaszkodó hangú recitativok és áriák füzérét. A kompozíció egyetlen kórustétele a zárókorál (Meinen Jesum laß ich nicht), amellyel keretet kapnak a Megváltóban bízó, őt el nem ereszteni akaró ember gondolatai. Éppen a klasszikus stílus legproblematikusabb berkeiben, a vallásos zene területén keletkeztek Michael Haydn leginkább megbecsült alkotásai. A Requiem címlapja szerint gyászzene S. von Schrattenbach salzburgi hercegérsek halálára. A komponista vesztesége azonban sokkal több volt gazdája elvesztésénél: kicsiny gyermekét siratja el a zeneművel, amely sokak szerint Mozart Requiemjének is mintául szolgálhatott.
Nincs találat!