A műsorról
Közreműködik: Bartók Béla Férfikar (karigazgató: Lakner Tamás), Horváth Orsolya - mezzo
Ahol a „Harmonia Humana” mindannyiunk számára vonzóan és magától értetődően megnyilvánul, az a mediterrán térség. Életöröm és természetes szépség ragyog nem csupán a tájon és az ott élőkön, hanem a zenében is.
Rossini, Sarasate, De Falla muzsikáját hallgatva elvarázsolódhatunk: ismét fölfedezhetjük magunkban a bennünk élő szépet, kedveset, szenvedély és örömöt.
A Sevillai borbély – nyitány szellemessége az azonos című vígopera világába,
A háromszögletű kalap egy vidám és borsos történet szenvedélytől feszülő szereplői közé, míg a
Carmen fantázia az ismert opera egyes dallamainak virtuóz variációiba vezeti hallgatóit.
A bemutató bizonytalansága után már a második előadáson kiderült, hogy Rossini: Sevillai borbély című operájának sikerét semmi sem gátolhatja meg. Ma is ez a legnépszerűbb és talán legtöbbet játszott Rossini opera. Pedig nyitányát az előzőleg írt Elisabetta című operájából kölcsönözte. Ez a nyitány, mint önálló zenekari szám talán még az operánál is népszerűbb, ismertebb lett. A lassú bevezetés gazdag és differenciált kidolgozású: rá jellemző hálás hangszerszólókban, kamarazenei effektusokban bővelkedik. Érdeklődést keltő
előjátéka a gyors szonátatételnek, amely ritmikai leleményben és jókedvre derítő
temperamentumában túlszárnyalja elődeit. De Falla táncjátéka Gyagilev
ösztönzésére készült. 1919-ben Londonban mutatták be, díszleteit és jelmezeit
Picasso tervezte. Tételei: I. A szomszédok. Allegro ma non troppo. II. A molnár
tánca. Poco vivo. III. Záró tánc. Poco mosso.