A Pannon Filharmonikusok állandó karmestere, az egyesült államokbeli California Artists Management exkluzív művésze. A 2005/2006-os évadban Fischer Iván asszisztenseként dolgozott a Budapesti Fesztiválzenekarnál, 2006 őszétől felkérésre az együttes betanító karmestere. Dolgozott együtt a MÁV Szimfonikus Zenekarral, a Miskolci Szimfonikus Zenekarral, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Szimfonikus Zenekarával, a Szombathelyi… Bővebben
szoprán
Miklósa Erika tizenévesen atletizált, majd egy baleset miatt abba kellett hagynia a versenyzést, kedvtelésből az éneklés felé fordult. Alig három év elteltével, 19 évesen - minden idők legfiatalabbjaként - szerződtették a Magyar Állami Operaházhoz. 1992-ben Hamari Júlia meghívta brüsszeli koncertjére… Bővebben
Jegyárak: 5990, 4990, 3990, 1000
Bár II. József – Mozart Szöktetés a szerájból című műve kapcsán – még aggódott, hogy lehetséges-e egyáltalán német nyelvű operát írni, mégis a 19. századra a szimfónia mellett az opera lett a német zeneművészet „húzó” műfaja. Ennek elindításában Mozart mellett Carl Maria von Webernek volt a legnagyobb szerepe, akinek egyik legjelentősebb műve az Euryanthe, mely azonban manapság a librettó gyengesége miatt előadhatatlan, így rendszerint csak a nyitány kerül műsorra. Weber a genre-ben betöltött jelentőségét jelzi, hogy Wagner mondta az emlékbeszédet Weber drezdai újratemetésén. Ehhez hasonló megbecsültségnek örvendett Wagner Richard Straussnál, aki színpadi és zenekari műveivel úgy vált a romantikus német zeneművészet összegző alakjává, hogy egyben a modern éra első nagy szerzője is volt. A Clemens Brentano verseire készült zongorakíséretes liedjeit az első világháború végén írta, és a második kezdetén hangszerelte meg. Strausshoz hasonló kettős szerepet tölt be Dmitrij Sosztakovics az oroszoknál, aki a 19. századi német szimfonikus hagyományokat is sikerrel újította meg a 20. század elején. Erőfeszítéseinek sikerét jelzi, hogy például az V. szimfónia bemutatóját közel félórás tapsvihar követte
Nincs találat!