Karmesteri tevékenysége mintegy négy évtizedet ölel át. A Ciprian Porumbescu Konzervatóriumban tanult, tanulmányait később Berlinben Herbert von Karajan, Münchenben pedig Sergiu Celibidache irányításával folytatta. A bukaresti Román Opera, a Marosvásárhelyi, a Kolozsvári és a Bukaresti Filharmonikusok karmestere, a George Enescu Filharmonikus Zenekar vezető karmestere és igazgatója volt. Emellett dolgozott… Bővebben
gordonka
Szergej Szlovacsevszkij 1966-ban született Szentpétervárott. Olyan neves csellisták rangos irányítása alatt tanult, mint Natalja Gutman és Msztyiszlav Rosztropovics. Több fontos díjat nyert Oroszországban és külföldön, többek között első díjat az 1988-as „Karl Davidov” Össz-Oroszországi Csellóversenyen, különdíjat a Bajor Rádió Nemzetközi… Bővebben
Jegyárak: 5990, 4990, 3990, 1000
„A szomszéd füve mindig zöldebb” – tartja a mondás. Talán ezzel magyarázható az is, hogy míg a 19. század Oroszországa a nyugat-európai kulturális termékeket kereste, addig a 19. és a 20. század fordulójának Franciaországa a keleties, egzotikus kultúrcikkekért rajongott – vagyis mindkét esetben a „másoké” keltette fel az érdeklődést. Ezért fordulhatott elő, hogy a Moszkvában rezidens Pjotr Iljics Csajkovszkij Shakespeare-drámákat vett művei alapjául, mint például az esten felcsendülő A vihar című nyitányfantázia esetében. Az éppen Párizsban működő Igor Sztravinszkij pedig – a párizsi Orosz Balett felkérésére – egy ősi keleti népmesét, Petruska történetét dolgozta fel. Ugyan Dmitrij Sosztakovics I. gordonkaversenyében is felfedezhető a keleti népzene hatása, a komponista művét azonban sokkal inkább önéletrajzi elemek és az őt körülvevő világra történő utalások jellemzik. A concertót közeli barátja, Msztyiszlav Rosztropovics mutatta be, aki többek között a hangverseny szólistájának, Szergej Szlovacsevszkijnek is tanára volt.
Nincs találat!