A Huntsville Symphony Orchestra (USA) zeneigazgatója, a Music in the Mountains (California, USA) fesztivál karmestere és művészeti vezetője és az Oregon Symphony Orchestra (USA) rezidens karmestere, zeneszerző, klarinétművész 1973-ban született, Budapesten. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Kovács Béla (klarinét) és Lukács Ervin, (karmester) hallgatójaként diplomázott. Zeneszerzést a Bartók Béla… Bővebben
A koncert várható hossza: 120 perc
Anti-opera. Mi lehet az az ok, ami miatt Ligeti György (1923-2006) még ezt az önmagában képtelen megjelölést is túlhaladottnak tartotta a Le Grande Macabre (1978) című alkotásának műfaji besorolására? A komponista egyetlen operája ez, amellyel nem kapcsolódik semmilyen stílushoz, irányzathoz. A két felvonásos mű alapja a belga avantgárd író, M. de Ghelderode azonos című drámája. A rendkívül kusza történetben Nekrotzar a világ elpusztítására tör, halál angyalaként állítva be magát. A vele történt események és nem kevéssé perverz szereplőik kiváló csemegét nyújtanának a pszichiátria tudósainak, pláne, hogy a finisben a „főhős” részegsége miatt elmulasztja a világvégét. Az egész művet átjárja az abszurd humorral fűszerezett halálfélelem, az apokalipszis-hangulat sajátos elegyet alkot a vásári komédiák parádézásával. A zenében talán oktalannak hat Beethoven és Verdi zenei anyaga, a groteszkül felhangzó Schubert-idézet vagy a 12 autódudán megszólaló Monteverdi-dallam, ám tegye fel a hallgató a kérdést: valóban egy kitalált helyszín képzelt története ez, avagy a forgalmas utcák mára elembertelenedett világáé? „Anti-anti opera”. Ez Ligeti leghatározottabb véleménye.
Nincs találat!