Magyar szülők gyermekeként született a németországi Freiburg im Breisgauban, 1983-ban. Hatévesen kezdett zongorázni. Vezényelni a Freiburgi Zenei Egyetemen tanult. A karmester- és zeneszerzés-diplomáját 2007-ben a weimari Liszt Ferenc Egyetemen szerezte, Nicolás Pasquet és Michael Obst tanítványaként, ugyanebben az évben nyerte a Budapesti Nemzetközi Karmesterversenyt. Tanulmányai során olyan tanárai voltak… Bővebben
zongora
Napjaink egyik legragyogóbb zongoraművésze. Négyévesen kezdett zongorázni szülővárosában, Vácott. Tanulmányait Magyarországon, Finnországban és az Amerikai Egyesült Államokban végezte. Számos zenei verseny díjazottja, az 1996-os Nemzetközi Liszt Zongoraverseny győztese. Repertoárján több mint harminc zongoraverseny szerepel, beleértve Chopin összes szólózongorára írt kompozícióját… Bővebben
Jegyárak: 5990, 4990, 3990, 1000
Ha feltesszük az utca emberének a kérdést, vajon mi Wolfgang Amadeus Mozart művészetének titka, a válaszok között szinte biztosan szerepelni fog a dallamosság szó. A dallamosság, amely – látszólag – a 20. és 21. század műzenéjéből kiveszni látszik. Ezen tendencia ellen sokan igyekeznek fellépni, például Dubrovay László is, aki legutóbbi műveiben igyekezett visszafordítani a dallam, a harmónia, a ritmus, a dinamika és a hangszín folyamatos marginalizálódását. Érdekes párhuzam továbbá, hogy az osztrák mester korában a mai hangversenyek elődjét akadémiának hívták, – ilyen esemény keretében került bemutatásra az A-dúr rondó is – a III. zongoraverseny szerzője pedig egy hasonló nevű, de más jellegű intézmény, a Magyar Művészeti Akadémia Zeneművészeti Tagozatának elnöke. Richard Strausstól ellenben távol állt mindenféle „akadémizmus”, különösen szimfonikus költeményeiben, mint a Nietzsche nyomán írt Imígyen szóla Zarathustrában. A bemutató óta eltelt majd’ 120 évben a darab mit sem veszített frissességéből és ezzel együtt népszerűségéből.
Nincs találat!