Diplomáit a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerezte karmester és harsona szakon. Karmesterként 22 éves korában mutatkozott be a Magyar Állami Operaházban. Diplomái megszerzése után a moszkvai Csajkovszkij Konzervatóriumban és a Nagyszínházban tanult Jurij Szimonovnál. 1981 óta a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola tanára. 1984-től a Miskolci Szimfonikus… Bővebben
Műsor:
A bátyja árnyékában élő Michael Haydn művei közt csak a legújabb kronologikus-tematikus jegyzékben kaptak helyet a vonós hangszerekre írott kvintettek, köztük az 1773-ban írt G-dúr notturno. A remek ízléssel komponált divetimento-jellegű alkotás jóval tartalmasabb az „egyszerű” szórakoztató zenéknél: a mutatós dallamok harmonikus, konstruktív zeneszerzői egyéniségről tanúskodnak.
Azt az érzést keltik, hogy e két zenész találkozása szükségszerű volt." - írja egy szaklapban a Snétberger Ferenc–Markus Stockhausen szerzőpárosról R. von der Kellen.
A gitárra és trombitára megalkotott Landscapes (Hajnal, Gond nélkül, Alkony) egy gyümölcsöző közös munka kezdetét jelenti.
M. Stockhausen Ascent and Pause című művét szóló-trombita és zenekar szólaltatja meg. A J. Itten festőművész egyik képe által ihletett darab a kompozíció és az improvizáció közti határokat kutatja, nyitott a váratlanra és az újszerűre.
Snétberger Ferenc 1995-ben a holokauszt 50. évfordulójára komponálta az In Memory for my People (Népem emlékére) című darabját. A gitárt és nagyzenekart felvonultató mű véleménynyilvánítás az emberi szenvedés ellen. A mű gyökerét roma dallamok adják.
Nincs találat!