2017/2018-tól a hetedik évadát tölti a Pannon Filharmonikusok vezető karmestereként. Nemzetközi hírnevét a Turkui Szimfonikus Zenekar vezető dirigenseként alapozta meg. Tanulmányait a finn Sibelius Akadémián folytatta Jorma Panula és Leif Segerstam professzoroknál, stílusát Sir Colin Davisnél és Jurij Szimonovnál csiszolta készre. A világ számos zenekarát dirigálta… Bővebben
cselló
Jan-Erik Gustafsson finn csellista napjaink nemzetközi zenei életének egyik legkiválóbb és legkeresettebb szólistája és kamarazenésze. Tanulmányait Markku Luolajan-Mikkolánál kezdte a Nyugat-Helsinki Zenei Intézetben, majd Mikhail Homitzernél és Frans Helmersonnál folytatta a stockholmi Edberg-Musikinstitut-ban, 1992-ben szerzett szólista-diplomát. Tizenöt éves volt, amikor… Bővebben
Jegyárak: 5.990 Ft, 4.990 Ft, 3.990 Ft, 1.000 Ft
Orbán György a stílusok keveredését nem tartja az ördögtől valónak. 4. szerenádjában „megszólal a korai Stravinsky, aztán Sosztakovics, bizonyos jazz-elemek, majd a filmzeneszerző Nino Rota, és még Tom és Jerry is” – írja egy kritikusa. A szerző szándéka „tisztelgés Bartók és Mahler előtt a pentatónia szellemében”, s tegyük hozzá: bevált eszközökkel, a már járt utat el nem hagyva. Konzervatív zeneszerző Dohnányi Ernő is, aki fiatalon a brahmsi vonalon indult el, és ettől soha nem távolodott el annyira, mint kortársa, Bartók. Az op.12 lényegét tekintve egy egybekomponált három tételes csellóverseny, és már a címadás: Konzertstück is Schumannt idézi. A hangulata közel áll az utóbbi szerző és Dvořák csellóversenyéhez.
A cselló főszerepet kap a Don Quixote című szimfonikus költeményben is, Strauss ezzel az instrumentummal személyesíti meg a habókos lovagot. Kalandjait könnyedén nyomon követhetjük, a zene érzékletesen festi le a hadseregnek gondolt juhnyájjal, a varázslónak nézett bencés szerzetesekkel, vagy éppen az óriásnak vizionált szélmalmokkal folytatott csatározásait.
Nincs találat!